Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czyżach

Czyże 98, 17-207 Czyże

 

Oferta pracy

                                                                                                              Załącznik do Zarządzenia Nr 9/2023

                                                                                                              Kierownika GOPS z dnia 14 listopada 2023 r.

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO URZĘDNICZE

KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W CZYŻACH

OGŁASZA NABÓR

NA STANOWISKO URZĘDNICZE

 

REFERENT DS ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH

ORAZ ŚWIADCZEŃ Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO

- 1 etat

w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czyżach

 

1. Wymagania niezbędne:

  1. Obywatelstwo polskie;
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. Osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane  z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku pracy;
  5. Nieposzlakowana opinia;
  6. Wykształcenie wyższe;
  7. Znajomość i umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych;
  8. Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji uregulowań prawnych z zakresu:
  1. Ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy   i Polityki Społecznej w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych;
  2. Ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobu i trybu postępowania, sposobu ustalania dochodu oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach w sprawach o ustalenie prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego;
  3. Ustawy o Karcie Dużej Rodziny
  4. Ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego;
  5. Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  6. Ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  7. Ustawy o samorządzie gminnym;
  8. Ustawy o pracownikach samorządowych;

2. Wymagania dodatkowe:

  1. Umiejętność organizacji własnej pracy i samodzielnego wykonywania zadań;
  2. Komunikatywność, wysoka kultura osobista;
  3. Umiejętność analizy dokumentów;
  4. Uprzejmość i życzliwość w kontaktach z interesantami;
  5. Umiejętność pracy w zespole oraz odporność na sytuacje stresowe;
  6. Znajomość obsługi programu komputerowego „Amazis”, „Nemezis”, „Eter”
  7. Mile widziany staż pracy w administracji samorządowej.
  8. Posiadanie prawa jazdy kat. B

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. przyjmowanie wniosków w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
  2. sprawdzanie prawidłowości wypełnionego wniosku oraz załączonych do niego dokumentów;
  3. kwalifikowanie wniosków w zależności od rodzaju przyznanego świadczenia;
  4. przygotowanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu przyznawanych świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
  5. gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych wnioskodawców i członków ich rodzin, w zakresie określonym w ustawie;
  6. wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego;
  7. przygotowywanie list wypłat dotyczących świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych;
  8. prowadzenie właściwych rejestrów;
  9. przygotowywanie informacji i sprawozdań finansowych;
  10. prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, współpraca z sądem, komornikami, wprowadzanie danych do rejestrów dłużników
  11. prowadzenie obsługi administracyjnej związanej m.in. ze sporządzaniem zaświadczeń, prowadzeniem korespondencji z innymi instytucjami;
  12. przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie Karty Dużej Rodziny;
  13. przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
  14. prowadzenie składnicy akt Ośrodka;
  15. przygotowywanie materiałów statystycznych i analitycznych;
  16. pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację projektów;

4. Informacja o warunkach pracy:

  1. wymiar czasu pracy – pełen etat;
  2. praca administracyjno – biurowa w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czyżach, 17-207, Czyże 98;
  3. praca wymagająca pracy przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
  4. obsługa urządzeń biurowych;
  5. bezpośrednia i telefoniczna obsługa klienta;
  6. praca zarówno samodzielna jak i wymagająca współpracy z pracownikami Urzędu, związana z przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz poza budynkiem
  7. planowany termin zatrudnienia: styczeń 2024 r.
  8. pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowa zostanie zawarta na czas określony do 6 miesięcy.

5. Wskaźnik zatrudnienia:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

6. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (cv) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
  2. własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
  3. wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie; (zał. 1)
  4. kserokopie dokumentu poświadczającego wykształcenie (poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem)
  5. kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów dotyczących posiadanych kwalifikacji, ukończonych kursów i szkoleń;
  6. kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
  7. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych; (zał. 2)
  8. oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub ważne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego; (zał. 3)
  9. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530); (zał. 4)
  10. oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku, na które prowadzony jest nabór; (zał. 5)

List motywacyjny i szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą:

„Oświadczam, iż na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2019 poz. 1781) i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.”

Przed zawarciem umowy o pracę wybrany kandydat składa informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.

7. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czyżach, pokój nr 5 lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czyżach, 17-207 Czyże 98, w terminie do dnia 6 grudnia do godz. 1400  z dopiskiem: „Nabór na stanowisko referenta ds świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego”.

W przypadku wysłania dokumentów drogą pocztową, decyduje data i godzina ich doręczenia do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czyżach. Aplikacje, które wpłyną niekompletne lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

8. Inne informacje związane z naborem na stanowisko:

  1. Każdy dokument składający się na treść oferty w którym wymagany jest podpis oferenta, wymaga złożenia własnoręcznego podpisu, pod rygorem odrzucenia oferty.
  2. Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.
  3. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Czyżach zastrzega sobie prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub niedokonania wyboru spośród osób, które będą spełniały warunki formalne.
  4. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 85 655 44 19
  5. Otwarcie kopert nastąpi dnia 7 grudnia 2023 r. o godz.1100
  6. Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze będzie umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej UG Czyże, oraz na tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czyżach.
  7. Kandydaci niespełniający warunków nie będą o tym informowani.
  8. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odebrane osobiście przez kandydatów w terminie 14 dni od ogłoszenia wyników naboru, po tym terminie zostaną zniszczone.
  9. Osoby, które spełnią wszelkie wymagania formalne, są kwalifikowane do następnego etapu naboru, o czym zostaną poinformowane telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  10. W przypadku spełnienia wymagań formalnych przez co najmniej 5 kandydatów dalsze postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się w dwóch etapach:
  • I etap – sprawdzian wiedzy ogólnej i specjalistycznej z zakresu zadań związanych ze stanowiskiem, który zostanie przeprowadzony w formie testu pisemnego;
  • II etap – rozmowa kwalifikacyjna w ramach której oceniane będą posiadane przez kandydata predyspozycje, kwalifikacje i umiejętności, w tym posiadane wykształcenie oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej.

                                                                                              Kierownik Gminnego Ośrodka

                                                                                              Pomocy Społecznej w Czyżach

                                                                                              Emilia Stepaniuk

Załączniki:

Informacja o wyniku naboru

Utworzono dnia 20.12.2023, 09:42

Zał. 5- Oświadczenie o stanie zdrowia

Utworzono dnia 15.11.2023, 09:44

Zał. 4 - Oświadczenie dane osobowe

Utworzono dnia 15.11.2023, 09:44

Zał. 3 - Oświadczenie o niekaralności

Utworzono dnia 15.11.2023, 09:43

Zał. 2 - Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw

Utworzono dnia 15.11.2023, 09:41

Zał. 1- Kwestionariusz osobowy

Utworzono dnia 15.11.2023, 09:40