Oferta pracy
Załącznik do Zarządzenia Nr 9/2023
Kierownika GOPS z dnia 14 listopada 2023 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO URZĘDNICZE
KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W CZYŻACH
OGŁASZA NABÓR
NA STANOWISKO URZĘDNICZE
REFERENT DS ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH
ORAZ ŚWIADCZEŃ Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
- 1 etat
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czyżach
1. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie;
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- Osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku pracy;
- Nieposzlakowana opinia;
- Wykształcenie wyższe;
- Znajomość i umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych;
- Znajomość i umiejętność właściwej interpretacji uregulowań prawnych z zakresu:
- Ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych;
- Ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie sposobu i trybu postępowania, sposobu ustalania dochodu oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach w sprawach o ustalenie prawa do świadczenia z funduszu alimentacyjnego;
- Ustawy o Karcie Dużej Rodziny
- Ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- Ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- Ustawy o samorządzie gminnym;
- Ustawy o pracownikach samorządowych;
2. Wymagania dodatkowe:
- Umiejętność organizacji własnej pracy i samodzielnego wykonywania zadań;
- Komunikatywność, wysoka kultura osobista;
- Umiejętność analizy dokumentów;
- Uprzejmość i życzliwość w kontaktach z interesantami;
- Umiejętność pracy w zespole oraz odporność na sytuacje stresowe;
- Znajomość obsługi programu komputerowego „Amazis”, „Nemezis”, „Eter”
- Mile widziany staż pracy w administracji samorządowej.
- Posiadanie prawa jazdy kat. B
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- przyjmowanie wniosków w sprawie ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
- sprawdzanie prawidłowości wypełnionego wniosku oraz załączonych do niego dokumentów;
- kwalifikowanie wniosków w zależności od rodzaju przyznanego świadczenia;
- przygotowanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu przyznawanych świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego;
- gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych wnioskodawców i członków ich rodzin, w zakresie określonym w ustawie;
- wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego;
- przygotowywanie list wypłat dotyczących świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych;
- prowadzenie właściwych rejestrów;
- przygotowywanie informacji i sprawozdań finansowych;
- prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, współpraca z sądem, komornikami, wprowadzanie danych do rejestrów dłużników
- prowadzenie obsługi administracyjnej związanej m.in. ze sporządzaniem zaświadczeń, prowadzeniem korespondencji z innymi instytucjami;
- przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie Karty Dużej Rodziny;
- przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
- prowadzenie składnicy akt Ośrodka;
- przygotowywanie materiałów statystycznych i analitycznych;
- pozyskiwanie środków zewnętrznych na realizację projektów;
4. Informacja o warunkach pracy:
- wymiar czasu pracy – pełen etat;
- praca administracyjno – biurowa w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czyżach, 17-207, Czyże 98;
- praca wymagająca pracy przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy;
- obsługa urządzeń biurowych;
- bezpośrednia i telefoniczna obsługa klienta;
- praca zarówno samodzielna jak i wymagająca współpracy z pracownikami Urzędu, związana z przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz poza budynkiem
- planowany termin zatrudnienia: styczeń 2024 r.
- pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowa zostanie zawarta na czas określony do 6 miesięcy.
5. Wskaźnik zatrudnienia:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- życiorys (cv) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
- własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
- wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie; (zał. 1)
- kserokopie dokumentu poświadczającego wykształcenie (poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem)
- kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów dotyczących posiadanych kwalifikacji, ukończonych kursów i szkoleń;
- kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych; (zał. 2)
- oświadczenie kandydata o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe lub ważne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego; (zał. 3)
- oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530); (zał. 4)
- oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku, na które prowadzony jest nabór; (zał. 5)
List motywacyjny i szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą:
„Oświadczam, iż na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. 2019 poz. 1781) i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.”
Przed zawarciem umowy o pracę wybrany kandydat składa informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.
7. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czyżach, pokój nr 5 lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czyżach, 17-207 Czyże 98, w terminie do dnia 6 grudnia do godz. 1400 z dopiskiem: „Nabór na stanowisko referenta ds świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego”.
W przypadku wysłania dokumentów drogą pocztową, decyduje data i godzina ich doręczenia do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czyżach. Aplikacje, które wpłyną niekompletne lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
8. Inne informacje związane z naborem na stanowisko:
- Każdy dokument składający się na treść oferty w którym wymagany jest podpis oferenta, wymaga złożenia własnoręcznego podpisu, pod rygorem odrzucenia oferty.
- Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.
- Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Czyżach zastrzega sobie prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub niedokonania wyboru spośród osób, które będą spełniały warunki formalne.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 85 655 44 19
- Otwarcie kopert nastąpi dnia 7 grudnia 2023 r. o godz.1100
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze będzie umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej UG Czyże, oraz na tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czyżach.
- Kandydaci niespełniający warunków nie będą o tym informowani.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odebrane osobiście przez kandydatów w terminie 14 dni od ogłoszenia wyników naboru, po tym terminie zostaną zniszczone.
- Osoby, które spełnią wszelkie wymagania formalne, są kwalifikowane do następnego etapu naboru, o czym zostaną poinformowane telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- W przypadku spełnienia wymagań formalnych przez co najmniej 5 kandydatów dalsze postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się w dwóch etapach:
- I etap – sprawdzian wiedzy ogólnej i specjalistycznej z zakresu zadań związanych ze stanowiskiem, który zostanie przeprowadzony w formie testu pisemnego;
- II etap – rozmowa kwalifikacyjna w ramach której oceniane będą posiadane przez kandydata predyspozycje, kwalifikacje i umiejętności, w tym posiadane wykształcenie oraz dotychczasowy przebieg pracy zawodowej.
Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej w Czyżach
Emilia Stepaniuk